ا

از تهیه دستورالعمل مدیریت زمان تعیین و تبیین مجموعه عوامل مورد نیاز جهت تهیه عناصر اصلی و کمکی روند برنامه ریزی ، کنترل و مدیریت کل مدت زمان پروژه‌ها می‌باشد

به نحوی که با توجه به ابزارها و تکنیک های مشروحه در رویه و همچنین داده هایی که به عنوان ورودی فرآیند نیاز هستند ، تخمین و برآورد زمان فعالیت ها با درجه

اطمینان بالایی محاسبه می شود ، تخمین برآورد زمان فعالیت ها به عنوان یک هدف اصلی است و جهت دستیابی به اهداف اصلی دستورالعمل تحقق اهداف فرعی

لازم الاجرا است .

اهدافی که این رویه به آنها پرداخته است عبارتند از :

۱- شناسایی کامل فعالیت های پروژه و تعیین ساختار شکست کار پروژه و به هنگام نگه داشتن آنها .

۲- مستند کردن کلیه فرضیات و محدودیت های مؤثر بر پروژه و همچنین کسب نظر و آراء کارشناسان .

۳- اجرایی بودن فعالیت های پروژه با توجه به نحوه کسب نظر کارشناسان مجری و اعمال وابستگی های فعالیت ها .

۴- استفاده از تکنیک های علمی و نظری در برآورد زمان فعالیت ها .

۵- تهیه برنامه کاری منابع مورد نیاز اجرای پروژه و به روز نگهداشتن آن .

۶- به روز نگه داشتن برنامه زمانبندی پروژه با توجه به وضعیت پروژه و پیش بینی آینده .

۷- مستند کردن تجربیات پروژه و همچنین تهیه Work Norm‌ ها و مبانی تخمین جهت استفاده در پروژه های مشابه آتی .

۸- پیش بینی فعالیت‌های بحران زا و فعالیت‌های با ریسک بالا و زمانبندی پاسخگویی به آنها

سرخط ها و تیتر شده ها :

در نظر داشته باشید که وقتی زباله ای روی زمین می اندازید ، قامتی برای برداشتن آن باید خمیده شود . لطفا بیشتر به اتفاقات ای که در اطرافتان رخ میدهد توجه کنید .

computers7-700x357


One thought on “مدیریت زمان در پروژه ها

  • دی ۲۸, ۱۳۹۳ در۸:۴۳ ق٫ظ
    لینک

    سلام . جالبه . تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *